این وبلاگ هیچ گونه بی احترامی و دشمنی با مردم عزیز ایران ،افغانستان ندارد

این وبلاگ هیچ گونه بی احترامی و دشمنی با مردم عزیز ایران ،افغانستان ندارد

با سلام، این وبلاگ هیچ گونی بی احترامی و دشمنی با مردم عزیز ایران ،افغانستان ندارد .تمام مطالبی که به اشتراک گذاشته میشود ناکارامدی دولت مردان دروغگو این کشورمورد بررسی قرار میدهد.
این وبلاگ هیچ گونه بی احترامی و دشمنی با مردم عزیز ایران ،افغانستان ندارد

این وبلاگ هیچ گونه بی احترامی و دشمنی با مردم عزیز ایران ،افغانستان ندارد

با سلام، این وبلاگ هیچ گونی بی احترامی و دشمنی با مردم عزیز ایران ،افغانستان ندارد .تمام مطالبی که به اشتراک گذاشته میشود ناکارامدی دولت مردان دروغگو این کشورمورد بررسی قرار میدهد.

بی کفایتی دولت افغانستان

اعتراض شدید اللحن دبیرکل ناتو به نسبت به فساد و بی کفایتی دولت افغانستان

اگرچه مقامات کشورمان دیگر پوست کلفت شده اند و هرچه از جامعه جهانی و سیاستمداران و رؤسای جهان می شنوند سر را پایین انداخته همه را ناشنیده گرفته فقط به منافع شخصی و قومی خودشان چسبیده اند اما این بار دبیرکل ناتو به صراحت مشکل افغانستان را به بی کفایتی و فساد در دولت افغانستان نسبت داده است و خواستار موضعگیری شفاف و سالم مقامات افغانستان گردیده است.

یاب دی هوپ شیفر، دبیر کل پیمان ناتو می‏گوید فساد و بی‏کفایتی دولت افغانستان به همان اندازه وجود شورشیان، در بی‏ثباتی مزمن کشور نقش دارد.
‏دبیر کل ناتو در مقاله‏ای در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، نوشته است که جامعه بین‏المللی برای این‏که بخواهد دولت افغانستان از عهده اداره کشور برآید، هم از لحاظ جانی و هم مالی، به حد کافی به این کشور خدمت کرده است.
وی می‏نویسد که مقامات افغانستان باید انتخاب‏های سیاسی مشکلی بکنند و اضافه می‏کند که افغان‏ها دولتی می‏خواهند که شایستگی وفاداری و اعتماد آنان را داشته باشد.
شیفر خاطر‏نشان می‏سازد، در حالی که شمال و غرب افغانستان آرام است، جنوب و شرق این کشور صحنه خشونت، مواد مخدر و بی‏کفایتی دولت است.
وی می‏گوید جامعه بین‏المللی حق دارد سئوال کند چه تعداد بیشتری اعم از زن و مرد باید کشته شوند تا این عملیات در افغانستان پایان یاید.
وی می‏افزاید که مشکل افغانستان نیروی زیاد طالبان نیست، بکله ضعف یک دولت خوب است، افغان‌ها به دولتی مطمئن و صادق نیاز دارند که اگر چنین باشد اکسیژن از شبه نظامیان گرفته خواهد شد. دبیرکل ناتو هماهنگی بیشتر بین اعضای ناتو که در افغانستان حضور دارند، بررسی مشکل افغانستان فراتر از مرزهای این کشور و به شکل منطقه‌ای، کمک به توسعه اقتصادی افغانستان، رشد پولیس، مبارزه با فساد اداری و بالاخره معرفی بهتر فعالیت‌های ناتو در افغانستان به مردم و جذب افکار به سوی این مطلب که طالبان کشندگان سفاک و ناقضین حقوق بشر باقی خواهند ماند را از دیگر عوامل پیشرفت در افغانستان دانسته است.
به دنبال سخنان هیلاری کلینتون که در جمع مجلس سنا، دولت افغانستان را «دولت مواد مخدر» خواند، این دومین مقام بلند‏پایه است که فقط در چند روز گذشته از ضعف‌های حکومت افغانستان به رهبری حامد کرزی سخن می‏گوید.
اما وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان دبیرکل ناتو، آنان را در خرابی اوضاع افغانستان و تولید تریاک مقصر دانسته و به دست داشتن در فساد متهم کرده است.
سلطان احمد بهین، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات روز یک‏شنبه دبیرکل ناتو گفت: نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان همانند دولت در دست‏آوردها و اوضاع نابسامان کشور سهیم هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است که حکومت افغانستان همواره در زمینه حاکمیت و تطبیق قانون متعهد بوده، ولی برخی از اقدامات نیروهای بین‌المللی سد راه آن بوده است.
سلطان احمد بهین می‌افزاید: جامعه بین‌المللی و برخی از اعضای قدرتمند ناتو، جنگ‏سالاران افغان مورد دل‏خواه خود را حمایت می‌کنند، اما با این وجود، دولت حامد کرزی از آن‏ها حمایت می‌کند.
بهین در ادامه گفته است که این تنها دولت افغانستان نیست که به فساد آلوده است، بلکه نیروهای بین‏المللی سهیم در باز‏سازی افغانستان نیز آغشته به فساد می‏باشند.
وی همچنین تأکید کرده است تولید تریاک در مناطقی از افغانستان بیش‏تر است که نیروهای بین‌المللی در آن‏جا بیشتر حضور دارند مانند هلمند که نیروهای بریتانیایی در آن‏جا مستقر هستند.
اظهار دبیرکل ناتو از کرزی، رئیس دولت افغانستان را به شدت عصبانی ساخته، تا حدی که در جلسه‏ی وزرا، این مساله را مطرح نموده است.
قبل بر آن گفته می‏شود آقای بایدن، معاون اوباما با شدت از آقای کرزی پرسید که هدف شما از تحریک مردم در برابر آمریکا چیست؟ وقتی کرزی خواست در مورد پاسخ بدهد، موصوف پیش‏دستی نمود و اظهار داشت، نیازی به پاسخ شما ندارد!

برگرفته از: http://www.payamemojahed.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.